FANDOM

Krąg
Film
Scenariusz Hiroshi Takahashi
Reżyseria Hideo Nakata
Rok 1998

OpisEdytuj

Niedziela, 5 wrześniaEdytuj

Dwie nastolatki Tomoko i Masami rozmawiają w domu tej pierwszej o plotkach odnośnie kasety wideo, która podobno zabija każdego kto ją obejrzy równo po tygodniu od seansu. Podobno nagrał ją przypadkiem jakiś chłopak, który żle ustawił magnetowid chcąc nagrać mecz. Masami uważa to za głupotę, ale Tomoko mówi, że tydzień temu z trójką przyjaciół obejrzała ten film w wynajętym domku kempingowym w parku Izu. Nagle w domu dzwoni telefon i Masami zauważa, że podobno ktoś dzwoni do widzów po obejrzeniu filmu i oznajmia im,
Tomoko

Tomoko odwraca się czując coś za sobą i...

że umrą. Obie biegną odebrać przerażone, ale to tylko matka Tomoko. Masami wychodzi z pokoju, a Tomoko konczy rozmawiać i nagle czuje cos za sobą. Odwraca się i...

Jakiś czas potem Reiko Asakawa - dziennikarka śledcza i jej ciotka - wybiera się na poghrzeb Tomoko razem ze swoim kilkuletnim synem, Yoichim. Tam od uczniów dowiaduje się o zabójczej kasecie i zauważa, że trumna Tomoko jest zamknięta. Slyszy też, że Masami po znalezieniu wykrzywionego strachem ciała Tomoko zwariowała i znajduje się obecnie w szpitalu psychiatrycznym. Reiko odkrywa, że trzy pozostałe osoby, które obejrzały film również umarły. Ogląda nagranie ze znalezienia jednych z nich i zauważa, że wygląda jakby umarły ze strachu. Sprawdza pokój Tomoko i znajduje zdjęcia. Przegląda je i widzi czwórkę nastolatków przed domkiem w Izu, ale ich twarze są dziwnie rozmazane.

Poniedziałek, 13 wrześniaEdytuj

Ring 3

Reiko ogląda kasetę.

Reiko udaje się do Izu i w wypożyczalni znajduje nieoznakowana kasetę. Ogląda ją w domku, w którym była czwórka nastolatków (film na niej nagrany to miesznina obrazów i znaków) a potem dostaje telefon. W słychawce słyszy jedynie dziwny dźwięk i jest przeażona.

Wtorek, 14 wrześniaEdytuj

Reiko kontaktuje się ze swoim byłym męzem, Ryujim Takayamą. Ten oglada nagranie, ale potem nie dzwoni żaden telefon.

Środa, 15 września
Krąg - Ryuji i Reiko

Ryiju i Reiko analizuja nagranie z zabójczej kasety.

Edytuj

Reiko na prśbe Ryujiego, robi mu kopię kasety i oboje dokładanie ją oglądają. Przerywa im jednak studentka Ryujiego, Mai Takano i resztę filmu oglądają juz u Reiko w pracy.

Czwartek, 16 wrześniaEdytuj

Reiko i Ryuji odkrywają, że erupcja na filmie to erupcja góry Mihara, przepowiedziana przez naiejaką Shizuko Yamamurę, a dialekt usłyszany w jednej ze scen pochodzi z wyspy Oshima i brzmi "Zabawa w morzu, gobliny będą twoje." Dowiadują się też, zę Shizuko popełniła samobójswto wskakując go wulkanu.

Piątek, 17 wrześniaEdytuj

Ring 2

Reiko widzi, ze Yoichi obejrzał zabójczą kasetę.

Gdy Ryiju prowadzi dalsze badania, Reiko i Yoichi odwoiedzaja Koichiego Asakawę, ojca Reiko. W nocy Reiko budzi się słysząc głos Tomoko i widzi, że na macie nie ma Yoichiego. Odsuwea dzwi do drugiego pokoju i widzi, ze jej syn obejrzał nagranie.

Sobota, 18 wrześniaEdytuj

Ponieważ teraz i ich syn jest zagrożony Reiko i Ryuji płyną na wyspę Oshima i spotykają kuzyna Shizuko, Takashiego Yamamurę. Ryuji mówi Reiko, zę Shizuko związała się z profesorem uniwesyteckim,Heihochiro Ikumą, który razem z Takashim pomógl jej dawać publiczne pokazy jej zdolności paraspychicznych. Ale reporterzy wyśmiali ją i nazwali oszustką, co doproeadziło ją do samobójstwa. Miała też córke imieniem Sadako.

Niedziela, 19 wrześniaEdytuj

Matka Sadako

Shizuko na publicznym pokazie swoich zdolności

Reiko i Ryuji konfrontują się z Takashim, żeby doeiedzieć się co stało się z Sadako i doświadczają wizji z przeszłości, gdy Shizuko publivcznie demonstrowała swoje zdolności. Gdy reporrter ją wyśmiał Sadako zabiła go siłą woli. Potem Sadako podchodzi w wizji do Reiko i chwyta ją za rękę palcami o połamanych paznokciach. Reiko budzi się z wizji, ale siniaki po palcach Sadadko pozostają. Ona i Ryuji dowiadują się, ze Sadako nie żyje, ale jej ciała nigdy nie odnaleziono. Reiko orientuje się, że telefon dzwonił tylko w Izu, więc chcą tam popłynąć. Takashi zabiera ich na ląd i oni ruszają do domku kempingowego.

Poniedziałek, 20 wrześniaEdytuj

Pod jednym z domków znajdują kamienną studnię. Postanawiają zejść na dno i wyciągnąć wodę. Pierwsza schodzi Reiko i d
Ring 9

Ikuma wrzuca Sadako o studni

oświadcza wizji jak Ikuma wrzuca Sadako do studni obawiająć się jej zdolności. Reiko zaczyna na zmiane z Ryujim wyciągać wodę ze studni i w końcu odnajduje ciało Sadako. Tuli je do siebie.
Ring 1

Reiko tuli do siebie ciało Sadako

Ryuji mówi nagle, że godzina Reiko minęła a ta wciąż żyje. Obeje wzywają policję i oddają im zwłoki a potem wracają do domów.

Wtorek, 21 wrześniaEdytuj

Ryuji
Ring 7

Sadako wychodzi z TV

jest u siebie w domu, kiedy nagle słyszy dziwny hałas i zauważą, że telewizor jest włączony. Widzi na nim scene z filmu ze studnią i jak wychodzi z niej Sadako. Sadako zbliża się do ekranu i wychodzi przez niego do pokoju! Ryuji usiłuje dodzwonic się do Reiko, ale gdy mu się to udaje, umiera.
Śmierć Ryujiego

Śmierć Ryujiego.

Reiko przyjeżdża do domu Ryujiego, ale spotyka siedząćą na zewnątrz zapłakaną Mai. Ciało Ryujiego zostało juz zabrane. Reiko wraca do domu i zastanawia się czemu przeżyłą, a Ryuji nie. Co takiego zrobiła czego on nie zrobił? Nagle e telewizorze widzi odbicie Ryujiego z białym ręcznikiem na głowie wskazującego na coś ręką. Tym czymś są kasety
Ring 5

Reiko odkrywa rozwiązanie.

wideo. Reiko porównuje je i widzi, że jedna to kopia, którą zrobiłą dla Ryujiego. Rozumie już, że by uratować się od śmierci trzeba skopiować kasetę i pokazać ją komuś innemu.

Środa, 22 wrześniaEdytuj

Reiko jedzie z Yoichim samochodem do swojego ojca. Ma ze sobą kasetę i magnetowid. Dzięki niej młodzież w Japonii poznała już co należy zrobić gdy obejrzy się kasetę.

Oboje jadą autostradą.
Reiko odkeżdża z synkiem

Finał Kręgu.

Zwiastun filmuEdytuj

thumb|300px|left

Więcej z Fandomu

Losowa wiki